Ολιστική Ιατρική - Ομοιοπαθητική - Βελονισμός - Integrative Medicine - Λάζαρος Καραλοϊζος
ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ ΤΟΥ ΥΠΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ

Σύμφωνα με ιατρικά περιοδικά ένας στους πέντε ανθρώπους έχει κάποια διαταραχή στον ύπνο. Οι γυναίκες περισσότερο από όσο οι άντρες, οι ενήλικες περισσότερο από όσο οι νεαροί, οι κάτοικοι των πόλεων περισσότερο από όσο οι κάτοικοι της υπαίθρου. Άλλοι δυσκολεύονται να κοιμηθούν, άλλοι ξυπνάνε πολύ νωρίς, και άλλοι ξυπνάνε πολλές φορές κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Ο ύπνος συνεπάγεται εντατική ηλεκτρική δραστηριότητα στον εγκέφαλο. Όταν κοιμηθείτε αδιατάραχτα ένα ολόκληρο βράδυ περνάτε μέσα από διάφορα κύματα ύπνου. Πρώτα, βυθίζεστε αργά-αργά σε ένα βαθύ ύπνο που ονομάζεται κύμα Δέλτα. Αυτός είναι ένας βαθύς ύπνος, κατά τη διάρκεια του οποίου όλα επιβραδύνονται. Ο εγκέφαλος, η καρδιά και οι μύες αναπαύονται. Το σώμα καθαρίζεται και ανασυγκροτείται. Μετά σιγά-σιγά, ανεβαίνετε στην κορυφή του κύματος, σε έναν πολύ ελαφρύτερο ύπνο που ονομάζεται ο ύπνος της γρήγορης κίνησης των ματιών (Γ.Κ.Μ) και είναι εντελώς διαφορετικός. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου ονειρευόμαστε. Οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει ότι υπάρχει τόσο μεγάλη δραστηριότητα στον εγκέφαλο κατά τη διάρκεια του ύπνου Γ.Κ.Μ, όση και όταν είναι κανείς εντελώς ξύπνιος. Σε αυτό το στάδιο ο εγκέφαλος απορροφάει τα γεγονότα της ημέρας, όπως ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος και τα αποθηκεύει στη μνήμη του. Μπορεί να περάσετε από τέσσερα μέχρι έξι τέτοια κύματα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το κάθε κύμα διαρκεί γύρω στη μιάμιση ώρα. Ο ρυθμός αυτός στον ύπνο είναι απαραίτητος για την ευεξία ενός ατόμου. Μπορεί να διαταραχθεί από το αλκοόλ, από τα υπνωτικά και ηρεμιστικά χάπια που εξαλείφουν ή ελαττώνουν τον σημαντικό ύπνο Γ.Κ.Μ. αυτός ο ρυθμός μπορεί επίσης να διαταραχθεί από τα φάρμακα που αυξάνουν την όρεξη και από τα σιρόπια για το βήχα.

Οι απαιτήσεις του οργανισμού για ύπνο αλλάζουν ανάλογα με την ηλικία. Τα μωρά χρειάζονται 18 ώρες ύπνο, οι νεώτεροι χρειάζονται 7-8 ώρες ύπνο, ενώ οι μεγαλύτεροι χρειάζονται 4-7 ώρες. Ο ταραγμένος ύπνος είναι συχνό φαινόμενο ανάμεσα στους συνταξιούχους στους ανέργους, σε αυτούς που είχαν ψυχικές διαταραχές και στους πάσχοντες από χρόνιες ασθένειες. Σε γενικές γραμμές οι άνδρες κάνουν καλύτερο ύπνο από τις γυναίκες και οι ηλικιωμένοι χειρότερο από τους νέους.

Ο ύπνος είναι για τον άνθρωπο ότι είναι το κούρδισμα για ένα ρολόι. Αποθηκεύει ενέργεια στο σώμα, στον εγκέφαλο και στο υπόλοιπο νευρικό σύστημα. Μετά από έναν καλό νυχτερινό ύπνο ξυπνάμε με κέφι και διάθεση για να ριχτούμε στη δουλειά που είναι μπροστά μας. Όχι μόνο αισθανόμαστε καλύτερα αλλά έχουμε και καλύτερη εμφάνιση. Επιπλέον ο ύπνος μας αποσπά από τις φροντίδες και τις εντάσεις της ζωής. Στον ύπνο δεν αναπαύουμε μόνο το σώμα μας αλλά ανακουφιζόμαστε από φορτία όπως οι αδικίες, η κακή υγεία, η μοναξιά. Ασφαλώς λοιπόν ο κατάλληλος ύπνος είναι ζωτικός. Αλλά τι γίνεται αν δεν μπορούμε να τον έχουμε.

Αν έχετε προβλήματα ύπνου, έχετε πολλούς συντρόφους ομοιοπαθείς με εσάς, και αυτό συμβαίνει στις βιομηχανικά προηγμένες χώρες. Σε αυτές τις χώρες το 50 % των ενηλίκων λέγεται ότι ενοχλούνται λίγο ή πολύ από την αϋπνία σε μια ηλικία μετά τα 30. Γενικά, οι γυναίκες έχουν περισσότερες δυσκολίες με τον ύπνο από τους άντρες. Φαίνεται επίσης ότι η αϋπνία αυξάνεται. Οι λιανικές πωλήσεις των υπνωτικών και των ηρεμιστικών έχουν αυξηθεί την περασμένη 10ετία κατά 535 %.

Η αϋπνία παίρνει μια από τις τρεις ακόλουθες μορφές. Μερικοί συναντούν μεγάλη δυσκολία να κοιμηθούν αμέσως μόλις ξαπλώσουν. Άλλοι κοιμούνται αμέσως αλλά ξυπνούν νωρίς τα ξημερώματα και δεν μπορούν να ξανακοιμηθούν. Άλλοι επίσης, έχουν το πρόβλημα ότι ξυπνούν κατά διαλείμματα.

Ποια είναι η αιτία της αϋπνίας ; Μπορεί να είναι διαφορετικά πράγματα. Θα μπορούσε να είναι κληρονομικό, ένα γεννητικό ελάττωμα στο οποίο ο εγκέφαλος αποτυγχάνει να παράγει σεροτονίνη που είναι μια ορμονική ουσία. Αυτή η ουσία ενεργεί σαν υπνωτικό σιρόπι που εισέρχεται στο αίμα και κάνει το σώμα να νυστάζει.

Βέβαια, εσείς μπορεί να μην έχετε κάποιο γεννητικό ελάττωμα, αλλά το πρόβλημα σαν να οφείλεται σε κάποιον μικρό πόνο που δεν το καταλαβαίνετε καθώς είστε απασχολημένοι με την εργασία σας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μπορεί ωστόσο να εκδηλώνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας και να σας ξυπνά κατά διαστήματα. Από την άλλη μεριά το πρόβλημα του ύπνου μπορεί να οφείλεται σε κάποιο διεγερτικό όπως ο καφές, το τσάι, η coca cola. Σήμερα ανά τον κόσμο καταναλώνεται περίπου 1,5 δις. φλιτζάνια καφέ την ημέρα. Ένα φλιτζάνι καφέ μπορεί να περιέχει 500 χημικές ουσίες που αποτελούν τη φυσική σύσταση του καφέ. Ωστόσο, οι περισσότερες έρευνες έχουν ως επίκεντρο την καφεΐνη. Στους περισσότερους ανθρώπους η καφεΐνη φέρνει αϋπνία ή ερεθιστικότητα ή τους δημιουργεί πρόβλημα συγκέντρωσης.

Η αρνητικές συγκινήσεις, όπως είναι τα αισθήματα ενοχής, η υπερβολική φιλοδοξία, η συναισθηματική ανασφάλεια και ειδικά η ανησυχία ή η στεναχώρια μπορεί να μην σας αφήνουν να κοιμηθείτε.

Η πνευματική καταπίεση μπορεί επίσης να προκαλέσει αϋπνία και ιδιαίτερα η εξάντληση του νευρικού συστήματος. Από την άλλη μεριά, η διασκέδαση και η υπερδιέγερση ή η επιδίωξη συγκινήσεων μπορούν να αφαιρέσουν τον ύπνο σας.

Τα υπνωτικά χάπια μπορεί να φαίνονται ως η πιο εύκολη λύση. Προσοχή όμως, πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σε καταστάσεις επείγουσας ανάγκης. Μπορεί να σας βοηθήσουν για μία ή δύο εβδομάδες, έπειτα όμως είναι πολύ πιθανόν να κάνουν κακό παρά καλό. Οι άνθρωποι που υποφέρουν από αϋπνία νομίζουν ότι βοηθιούνται από τα ηρεμιστικά χάπια. Πολύ πιθανόν όμως ο άνθρωπος που απέκτησε τη συνήθεια να χρησιμοποιεί τα ηρεμιστικά χάπια μπορεί να έχει σοβαρά συμπτώματα στέρησης.

Είναι δυνατόν να υπερνικηθεί η αϋπνία χωρίς να καταφύγετε σε χάπια ;

Η ομοιοπαθητική έχει τη λύση. Απαιτείται μόνο μικρή προσπάθεια από εσάς να αποφύγετε να πίνετε καφέ ή άλλα διεγερτικά ποτά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά τη διάρκεια της ομοιοπαθητικής θεραπείας θα νιώσετε ότι εκνευρίζεστε και ταράζεστε πολύ λιγότερο από πριν. Επίσης, θα διαπιστώσετε ότι αλλάζει ο τρόπος θεώρησης των πραγμάτων και θετικά συναισθήματα έρχονται στην επιφάνεια όπως η χαρά, η αισιοδοξία, η ηρεμία, το θάρρος. Συγκινησιακά οι άνθρωποι απελευθερώνονται από φόβους μελαγχολία και άγχος.

Με την ομοιοπαθητική θεραπεία εξισορροπείται η ηλεκτρολυτική, μεταβολική, αγγειακή, αναπνευστική και κυτταρική λειτουργία. Σε πρώτη φάση η ομοιοπαθητική ηρεμεί το μυαλό, αναστέλλει όλες τις σκέψεις και καταπραΰνει το νευρικό σύστημα φέρνοντας τον ύπνο. Πολλοί άνθρωποι αλλάζουν θέσεις στο κρεβάτι, καλύπτουν το πρόσωπο, τα αυτιά τους και τα μάτια τους από το φως γιατί έτσι νομίζουν ότι θα κοιμηθούν. Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι γιατί ο ύπνος είναι αποτέλεσμα της ηρεμίας του μυαλού και του νευρικού συστήματος. Με λίγα λόγια στην περίπτωση τ6ου ύπνου η ομοιοπαθητική δρα νευρολογικά επιτυχαίνοντας την μόνιμη λύση χωρίς την εξάρτηση από οπιοειδή φάρμακα. Στην περίπτωση των ασθενών που ήδη κάνουν καθημερινά θεραπεία με χημικά φάρμακα για την πρόκληση του ύπνου, η διακοπή τους μπορεί να γίνει σταδιακά.

Φυσικά η περίπτωση του κάθε πάσχοντος από αϋπνία είναι διαφορετική και για το λόγο αυτό υπάρχουν διαφορετικά ομοιοπαθητικά φάρμακα που ταυτόχρονα με τον ύπνο μπορούν να θεραπεύσουν φοβίες, εφιάλτες, άγχος νευρικότητα.

Η ομοιοπαθητική θεραπεύει την αϋπνία μόνιμα, σε σύντομο χρόνο, με ασφάλεια, σιγουριά, χωρίς παρενέργειες και χωρίς να χρειάζεται ο ασθενής κάθε φορά πριν κοιμηθεί να πάρει το φάρμακό του.

Ομοιοπαθητικός ιατρός

Λάζαρος Καραλοϊζος